Заместник-министърът на околната среда и енергетиката на Гърция Александра Сдуку каза, че интелигентните електромери трябва да бъдат разрешени и в гръцките домакинства, така че потребителите да се възползват от излишната електроенергия и по-ниските цени, информира кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция Силвия Станчева.
Говорейки на конференция за екомобилността в Атина, Сдуку отбеляза, че доставчиците на енергия в Европа предлагат тарифи за електроенергия, които са три пъти по-евтини в часовете, когато има излишък от енергия, като това трябва да се случи и в Гърция чрез увеличаване на използването на интелигентни електромери.
Потребителите бяха объркани в края на 2023 г., когато бяха информирани за нови тарифни планове за електроенергия от 1.1.2024 г., базирани на система за таксуване с цветен код. Колеблив "зелен" план, който автоматично се прилага за тези, които не избират алтернативата.
"Син" план с фиксирана тарифа. "Жълто" – променлив план с плащания в края на месеца. "Оранжево" зависи от наличието на интелигентен измервателен уред. Въпреки че измервателните уреди все още пускат нови тарифни планове, повечето потребители изглежда не са решили коя цветова схема да изберат. Сметките за електроенергия с новата цветна тарифа все още не са издадени към 25 януари 2024 г.
Сдуку отбеляза, че законодателната рамка вече е създадена и е едно от най-важните условия за гарантиране, че нарастващото използване на електрически превозни средства е придружено от оптимално използване на разпределителната мрежа.
"Зареждането на електрически превозни средства трябва да става, когато цените са ниски, и да спира, когато търсенето е високо. Това може да се постигне чрез цифровизация на мрежата, интелигентни измервателни уреди и въвеждане на динамични тарифи в сметките за електроенергия, така че потребителите да имат стимул да адаптират часовете за зареждане, което е случващи се в други европейски страни, например в Дания и Обединеното кралство", допълни зам.-министърът.
Сдуку подчерта, че националният енергиен план предвижда 500 000 електрически превозни средства да бъдат по гръцките пътища до 2030 г. Тя също така съобщи, че в допълнение към автомобилния транспорт се планира изграждането на първия електрически ферибот по линията Галатас-Порос в контекста на включването на остров Порос в инициативата GR-eco islands.
Снимка: Pixabay