Технологичният гигант Google е доставил 715 500 от евтините лаптопи в американските училища през третото тримесечие. За сравнение, броят на устройствата на Apple, доставени в училищата, е едва 702 000. Това е първият път, в който Google успява да продаде повече устройства от своя конкурент и се превръща във водещ играч на многомилиардния образователен пазар.
Последният се е превърнал в бойно поле за производителите на хардуер, които се опитват да спечелят лоялността на новото поколение потребители. Традиционно на този пазар доминират устройства с Windows, които имат десетилетия преднина пред iPad и Chromebook, но училищата все повече се насочват към по-евтини алтернативи. Samsung, HP, Dell и Acer произвеждат Chromebook и активно промотират устройството в училищата.
Ipad се превърна в най-бързо продаващият се продукт в историята на Apple от пускането му на пазара през 2010 г., но приходите от него са спаднали с 14% през септември тази година спрямо същия период миналата година, тъй като клиентите си купуват по-нови устройства много по-бавно, отколкото експертите очакваха.