Прага е любима дестинация за пазаруване на луксозни стоки от богатите руснаци и китайци. Според анализатори чешката столица се е превърнала в шестия най-посещаван европейски град и има най-ниския процент на безработица сред централноевропейските столици.
25 години след падането на комунизма Прага се е превърнала в любима туристическа дестинация за богатите руснаци и китайци, съобщава CNBC. Главната търговска зона на града улица "Парижка" през годините е придобила славата на известните в Лондон търговски зони.
Cartier, Burberry и Christian Dior са само част от луксозните марки, които могат да се намерят. Точно на улица "Парижка" наемането на търговско място се е превърнало в нещо изключително скъпо и не толкова лесно, тъй като търсенето се е увеличило.
Двигател на пазара на луксозни стоки в Прага е туризмът. Според някои оценки градът е обявен за петата най-добра дестинация за туризъм в света през 2014 година. Между 2000 и 2013 година броят на чуждестранните туристи, посещаващи Прага за отдих и бизнес, се е удвоил, достигайки 4,75 млн. души миналата година.
Присъединяването на страната към Европейския съюз през 2004 г. също стимулира туристическата индустрия, която отбеляза растеж с 28% само през тази година. Експерти от туристическия бранш коментират, че в Прага ходят все по-малко посетители от Западна Европа. Вместо тях идват повече руснаци и китайци. Руснаците са посетителите от страни извън ЕС, които са похарчили най-много миналата година в Прага. Азиатските посетители пък се интересуват главно от мода, чешко стъкло, часовници и бижута.