Русия в момента има 150 000 излишни контейнера за превоз, които железопътните депа се борят да управляват, отразявайки скока на китайските стоки, които се вливат в страната, но много по-малко се изнасят.
"Има значително движение на товари от Китай към Русия, но много оскъдно движение обратно към Китай от Русия", каза Кристиан Рулофс, съосновател и главен изпълнителен директор на Container xChange. Това има "огромно вредно въздействие върху бизнеса с контейнерна логистика поради големия дисбаланс на търсенето и предлагането".
Преди три години край бреговете на Лос Анджелис се формира линия от товарни кораби, носещи безпрецедентна вълна от внос за американските потребители, за да преодолеят пандемията и символизиращи изкривената форма на глобалната икономика.
Натрупването в Русия обаче е по-тясно свързан с геоикономиката. Въпреки че Русия претърпя санкции от западните икономики след нахлуването си в Украйна, правителството в Москва очаква обемът на търговията с Китай да надхвърли 200 милиарда долара тази година от 185 милиарда долара през 2022 г., сочи анализът, публикуван от Container xChange.
Четете цялата статия в bloombergtv.bg.
Снимка: БГНЕС