Време е Европа да обърне много сериозно внимание както на производството на електромобили, така и на батерии и то да бъде стимулирано. Това коментираха експерти в бранша след заканата на Урсула фон дер Лайен и Европейската комисия да започне антидъмпингово разследване на китайските електрически превозни средства.
Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен в годишната си реч разкритикува Китай, че е наводнил световния пазар с евтини китайски автомобили, чиито цени са поддържани "изкуствено ниски от огромни държавни субсидии".
"Да вземем например сектора на електромобилите. Това е ключов отрасъл за чистата икономика, с огромен потенциал в Европа, но сега световните пазари са наводнени от по-евтини китайски електромобили. А цената им се поддържа изкуствено ниска чрез огромни държавни субсидии. Това изкривява нашия пазар", заяви тя.
Решението идва след месеци на натиск от страна на френските и немските производители, ЕК да предприеме конкретни мерки срещу дъмпинга и доминацията на Китай в производството на електромобили.
"Китай в момента е най-големият производител и пазар за електромобили в света. Тази промяна би била драматична за Европа, тъй като автомобилната индустрия е една от водещите в Европа, която е голяма част от икономиката на Германия, Франция", коментира архитектът Любомир Станиславов.
Той даде пример с автомобилно изложение в Мюнхен, на което щандовете на китайски компании за автомобили и батерии били два пъти по-големи от тези на местни компании.
Китай отвърна на заканите Европейската комисия и според пресата в Пекин се очаква да предприеме ответни мерки.
Вижте повече в репортажа на Алекс Христов.
Снимка: БГНЕС
преди 1 година