Когато става въпрос за измерване на напредъка на метавселената на Марк Зукърбърг, големите числа са недостатъчни. От 2019 г. насам са продадени само 20 млн. от неговите слушалки за виртуална реалност Quest. Съобщава се, че само 200 000 потребители са активни във водещото преживяване за виртуална реалност на Meta Platform Inc. под името Horizon Worlds. Е, всъщност има едно голямо число: 21 млрд. долара, загубени за създаването на Metaverse от началото на 2022 г. насам.
Всичко това предизвиква очевидния въпрос: Колко точно пари е готов да похарчи Зукърбърг, за да направи своята Метавселена успешна?
За негов късмет, все още не е нужно да отговаря на този въпрос. Досегашният бизнес на Meta - продажбата на онлайн реклама - се развива стремително, с двуцифрен ръст на приходите за първи път от края на 2021 г. насам. Това осигурява достатъчно отвличане на вниманието на инвеститорите, за да не се нахвърлят прекалено остро върху него. Разбира се, те са обезпокоени, че Meta е похарчил толкова много пари за метавселената, без да покаже почти нищо в замяна - но не са гневни.
Приходите от метавселената - продажба на слушалки, плюс приложения и услуги - са намалели между 2021 и 2022 г., а анализаторите очакват те да спаднат още повече през тази година. Само през последното тримесечие разходите на Reality Labs възлизат на 4 млрд. долара - 23% увеличение спрямо същия период година по-рано и не е добър знак по време на това, което се предполага, че е "годината на ефективността" на Meta. Разходите на Reality Labs ще се увеличат през 2024 г.
Повече по темата четете в Bloombergtv.bg
Снимка: БГНЕС