Филмът "Барби" съживи интереса към колекционерските кукли и повиши цените им, предаде Ройтерс. Матю Кийт купува първите си кукли Барби през 70-те години на миналия век с джобните пари. Той обаче ги крие от родителите си от страх, че ще кажат, че тези играчки не са особено подходящи за момчета.
Днес над шест метра от рафтовете в дома му в Лос Анджелис са подредени с колекцията му, чиято стойност възлиза на около 20 000 щатски долара.
Instagram профилът DollsOnTheBrain, поддържан от учителя, има повече от 70 000 последователи, като около 15 000 от тях са се присъединили в последните няколко седмици. Това, което някога е странно хоби, напоследък става много по-популярно, подхранвано от рекламната кампания на филма "Барби", който от 21 юли е в киносалоните по света.
В магазините за стоки втора употреба винтидж куклите Барби са се превърнали в ценна стока, а стойността им на пазарите, посещавани от колекционери, се е повишила. Оценителите на антики са затрупани от обаждания от новопоявили се колекционери.
Матю Кийт, който е на 55 години, приветства този ентусиазъм, отбелязва Ройтерс, цитирана от БТА.
"Щастлив съм и се надявам, че това ще помогне Барби да бъде приета от всички", каза той в интервю, като добавя, че все още има много малки момчета, които се чувстват притиснати да не да играят с куклите.
Търговците по света също имат намерение да се възползват от тази мания с тематични предложения - от хотелски апартаменти до четки за зъби и облекла.
Снимка: БГНЕС