fallback

Войната не спря влаковете в Украйна, превозват заедно войници и обикновени хора

В железниците са ангажирани 266 300 служители, които рискуват живота си всеки ден

08.06.2023 | 18:08 Автор: Вяра Димова

Когато през май ракета удари влак в Херсон, се случи нещо изключително - персоналът на влака и техни помощници бързо евакуираха пътниците и премахнаха засегнатия вагон от композицията. Превозното средство потегли и пристигна почти по разписание, разказва Изабел Шаяни в репортаж за АРД.

Отсечката между Киев и Херсон е опасна, защото върви много близо до фронта. Пътуването между двата града трае 11 часа през нощта. И въпреки това влакът е пълен. 700 километра лежерно пътуване в трета класа спален вагон, което включва спално бельо и чаша чай, струва еквивалента на четири евро и четиридесет цента. Влакът е популярна и евтина опция за придвижване, а всеки вагон си има кондуктор, четем още в репортажа.

АРД ни представя Халена - тя работи в железопътния транспорт от шест години. Украинските железници са най-големият работодател в страната с 266 300 служители. Халена е сериозна и концентрирана. Тя отказва да отговори категорично на въпроса дали отсечката между Киев и Херсон е опасна. Засега не е сигурна - едва за втори път работи във влак, минаващ по този маршрут. "Справям се", лаконично казва тя, когато журналистката я пита дали се притеснява.

"Загрижена съм пътниците да стигнат невредими до дестинацията си. Ако нещо се случи, оказваме първа помощ", разказва Халена. Жената има три деца.

Херсон е подложен на постоянни атаки от страна на руските сили. Влакът има престой от 50 минути там и след това се връща към Киев. През това време Халена трябва да подготви вагона.

"Влаковете се движат независимо от всичко. Дори да ги удари ракета, те пак се движат". Приятелката ѝ Аня добавя: "Хората от железниците рискуват живота си всеки ден", казва Даша, която учи актьорско майсторство в Киев и се прибира у дома.

В Украйна, както и в Русия, железопътният транспорт е най-важното средство за придвижване. Особено по време на война, когато въздушният транспорт е преустановен, пише DW.

Железопътният транспорт е част от критичната инфраструктура на Украйна. В началото на войната той превози почти четири милиона души, които бягаха към границите. С него се пренасят боеприпаси и военно оборудване, с влакове пристигат и лидерите на други държави при посещенията си в Украйна.

Снимка: БГНЕС

fallback
Още от Свят
fallback