Офисите са полупразни, компаниите установиха хибридна работна стратегия

58% от фирмите позволяват на служителите си да работят от дома

18.05.2023 | 23:03 Редактор:
Офисите са полупразни, компаниите установиха хибридна работна стратегия
Офисите са полупразни, компаниите установиха хибридна работна стратегия

Когато в началото на годината средният процент на заетост на офисите в градовете надхвърли 50% за първи път по време на пандемията, много наемодатели възприеха това събитие като знак, че служителите най-накрая са възстановили предишните си работни навици.

Тези проценти на използване на офиси почти не са се променили, тъй като повечето компании са се установили в хибридна работна стратегия, която не показва признаци на изчезване, пише в свой анализ The Wall Street Journal. 

Около 58% от компаниите позволяват на служителите си да работят от дома си през част от седмицата, показват данни на Scoop Technologies, софтуерна фирма, която е разработила индекс, наблюдаващ стратегиите за работното място на близо 4500 компании в САЩ. 

Броят на компаниите, които изискват от служителите си да са в офиса на пълен работен ден, всъщност е намалял до 42% от 49% преди три месеца, съобщава Scoop. Служителите в компаниите с хибридни стратегии работят средно 2,5 дни седмично в офиса.

Докато безработицата остава ниска, работниците имат лостове за утвърждаване на тези политики, казва Робърт Садоу, главен изпълнителен директор и съосновател на Scoop.

"Служителите казват, че ще възстанат много, много силно срещу изискването да бъдат в офиса пет дни в седмицата", казва Садоу. „Повечето компании на сегашния пазар на труда не са склонни да се противопоставят толкова силно". 

В градовете, които страдат от спадащи стойности на недвижимите имоти, което създава предпоставки за по-ниски приходи от данъци върху недвижимите имоти и оказва натиск върху барове, ресторанти и други малки предприятия, които разчитат на офис служители, работещи пет дни в седмицата, напрежението расте.

В Ню Йорк всеки служител, който работи у дома, вместо да ходи в офиса, струва на градския бизнес около 4600 долара годишно от липсващи продажби, твърди WFH Research, мозъчен тръст, който следи организацията на работното място.

Четете повече в investor.bg.

Снимка: pixabay