Русия има ограничен достъп до части, софтуер и технически умения, които са необходими, за да поддържа стотиците си пътнически самолети, показва анализ на Wall Street Journal, отразяващ притеснения за безопасността сред ръководители и регулатори в индустрията.
В дните след нашествието на Русия в Украйна през февруари 2022 г. много западни страни затвориха въздушното си пространство за руски самолети. САЩ и Европа също наложиха на страната поредица от санкции и контрол върху износа, който блокира осигуряването на части, услуги и друга технология за флотилията от пътнически самолети на страната.
Западни ръководители съобщиха, че ограниченията са били насочени конкретно към сектора – ключов стълб в икономиката на Русия, който е дълбоко зависим от западна помощ. Но руски самолети продължават да летят, като миналата година са превозили около 95 млн. пътници на фона на силното търсене на полети в рамките на страната.
Самолети на Boeing и Airbus съставляват около 77% от флотилията на Русия от 696 самолета. През декември Руската централна банка съобщи, че западни самолети са поели 97% от целия пътнически трафик в страната.
Тези модерни самолети обикновено се нуждаят от чести ъпдейти на софтуера, достъп до система от решения на проблеми и ръководства за поддръжка, квалифицирани инженери и най-важното, резервни части за замяна на остарели или повредени компоненти.
Но повече от година санкциите на САЩ и Европа отрязват достъпа на руските авиопревозвачи до контакти със самолетопроизводителите, партньори по поддръжката и много от доставчиците на ключови части за самолетите – от двигатели до механизми за приземяване.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: БГНЕС