По-голямата част от храните и напитките, продавани от четири от петте международни производители на три водещи пазара, са нездравословни. Това показва ново проучване, според което Kraft Heinz се представя най-зле, съобщава Bloomberg.
Анализът, проведен от неправителствената организация World Action on Salt, Sugar & Health (WASSH), се фокусира върху 2346 продукта, продавани от Danone, Kellogg Co., Kraft Heinz, Nestle SA и Unilever Plc в Австралия, Франция и Мексико. Те са класифицирани на база на най-широко използваните стандарти: системата за етикиране за здравословни продукти Health Star Rating, за хранителна стойност Nutri-Score и за предупреждения за продуктите (Warning Labels).
С изключение на Danone всички останали компании продават преобладаващо нездравословни продукти.
"Подобряването на хранителното съдържание на храни и напитки чрез преформулиране на рецептите с по-малко сол, захар и преработени мазнини засега е най-важната стратегия, която всяка компания трябва изгради, за да се подобри общественото здраве", посочва в позиция Маири Браун от WASSH. "Но разчитайки само на готовността на индустрията без приложение от страна на правителството, е малко вероятно да видим значима промяна", допълва тя.
Производителите са под натиск да направят продуктите си по-здравословни, тъй като затлъстяването вече е криза на общественото здраве в страни като САЩ и е нарастващ проблем в развиващия се свят. В световен мащаб икономическият ефект от наднорменото тегло ще се увеличи повече от два пъти до 4,27 трлн. долара през 2035 г. от равнищата от 2020 г., става ясно още от доклада.
Намаляването на съдържанието на сол и захар също така може да предпази приходите на компаниите от закони, ограничаващи продажбите и рекламирането на вредни храни. По-голямото ударение на инвеститорите върху ESG политиките (околна среда, социални практики и управление) са допълнителна мотивация за това портфолиата да стават по-здравословни.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: Pixabay