Служителите в САЩ имат нужда от обучения и то предимно свързани с техническите им умения, за да изпълняват задълженията си на работното място, става ясно от публикация в блога на Harvard Business Review на икономиста от Boston University School Джеймс Бесън. Той отбелязва, че през последното десетилетие работодателите не спират да подчертават, че срещат трудности при намирането на служители с необходимите за дейността в компанията умения. Редица експерти по проблемите на пазара на труда на свой ред коментират, че вината не е у трудоспособното население и че подобни обвинения просто искат да прехвърлят разходите от необходимостта от допълнително образование към университетите и държавата.
Прочуване на американската компания за онлайн обучение Udemy показва, че 61% от служителите в различни компании са наясно, че е факт разминаването между необходимите и притежаваните от тях умения. Допитването е направено сред 1000 случайно избрани американци на възраст между 18 и 65 годишна възраст, посочва Бесън.
54% от запитаните споделят, че не знаят всичко, което е необходимо за настоящата им работа. Нещо повече – около една трета от работодателите съобщават, че липсата на умения ги спира да правят повече пари. Една трета от запитаните съобщават, че недостатъчните умения са причина да пропуснат повишение или да не бъдат наети на дадена позиция.
Сред най-ключовите умения, които не достигат на трудоспособните американци, анкетирани от Udemy, са компютърните и технически умения. От всички, заявили, че се нуждаят от допълнителни умения, за да изпълняват настоящата си работа, 33% споделят, че им липсват технически умения, включително и компютърни. Управленските умения се нареждат на второ място в класацията за най-необходими, но недостатъчни.
Разминаването по отношение на уменията се оказва, че не са дължи на слаба образованост. Данните от проучването показват, че уменията, усвоени в университета и училището, се различават от нужните в работата. В този смисъл, образованието е важно, но не и съществена подготовка за успех в компанията.
Едва 41% от анкетираните с висше образование споделят, че наученото в университета им помага за успеха в настоящата им работа. 72% от отговорилите съобщават, че имат нужда усвоят нови умения за работата си в момента. На въпрос как се сдобиват с тези нови знания, отговорите се разпределят между традиционни курсове, индивидуално обучение, онлайн обучение и най-вече – неформално учене с помощта на колеги и други източници.
Според данните от проучването обикновено работодателите играят важна роля в подпомагането на служителите да се обучават. Работодателите покриват разходите за обучение на по-голяма част от служителите си, сочат данните.
30% от запитаните споделят още, че работодателите им им оказват голяма подкрепа за усвояването на нови умения, други – 46% споделят, че работодателят е полезен в "някаква степен".
В анкетата на Bulgaria On Air тази седмица ви питаме- Кой трябва да намери работа на младите хора? Споделете как мислите в приложението ни за допитването във Facebook – тук