В Германия искат да забранят рекламите със съдържание на сладко, солено или мазно, насочени към деца. Забраната ще се отнася за реклами, излъчвани по телевизията, радиостанциите, но също така и онлайн, например в Youtube, във времето от 6 сутринта до 23 часа вечерта. Именно в тези часове децата гледат телевизия или са в интернет.
След като доброволният ангажимент на рекламната индустрия не доведе доникъде, се налага по-строга регулация, заяви министърът на храните Джем Йоздемир, цитиран от АРД.
Под това министърът разбира подрастващите под 14 години, а за високото съдържание на захар, сол или мазнини трябва да важат пределните стойности, определени от Световната здравна организация, подчерта още министърът.
Той иска още да бъде забранено рекламирането на такива нездравословни храни във вестници, списания и брошури, ако те са насочени и към деца. Освен това не трябва да се допуска външна реклама в радиус от 100 метра от училища, детски градини, площадки или други места за отдих на деца, както и спонсорство.
Германското дружество за борба със затлъстяването приветства инициативата на министъра. В тази връзка от организацията припомнят, че затлъстяването при децата е основен здравен проблем, а рекламата на нездравословни продукти е важен фактор, пише DW.
Данните на германското правителство сочат, че около 15% от децата на възраст между 3 и 17 години в Германия са с наднормено тегло, а почти 6% имат затлъстяване.
Снимка: pixabay