fallback

Супермаркетите засилиха предлагането на свои марки, потребителите искат да пестят

Веригите се опитват да извлекат полза от натиска върху потребителите

31.12.2022 | 12:20 Автор: Ирена Бакърджиева

Супермаркетите засилват собствените си продуктови линии, опитвайки се да извлекат полза от натиска върху разполагаемите доходи на потребителите, пише Wall Street Journal.

Продажбите на продукти с лични марки, които обикновено са по-евтини от еквивалентите на известни брандове, нарастват през последните месеци, тъй като потребителите търсят начини да пестят на фона на ускоряващата се инфлация.

В отговор на това големите оператори на супермаркети, например Kroger в САЩ и Carrefour в Европа, казват, че инвестират в разширяване на собствените си предложения в повече ценови и продуктови категории.

Супермаркетите обикновено правят по-висок марж на печалба от собствениците си стоки, отколкото от продажбата на продукти, произвеждани от гиганти в потребителските стоки като Kraft Heinz и Unilever. Предлагането на по-евтини продукти може да позволи на веригите и да спечелят лоялността на потребителите, представяйки се за съюзници на потребителите по време на трудни времена.

"Продължаваме да разширяваме и разнообразяваме портфолиото си от брандове във всеки един ценови диапазон", каза главният изпълнителен директор на Kroger Родни Макмълън в разговор с анализатори по-рано този месец. Повече потребители се обръщат към собствените продукти на компанията, каза той, "като начин да се възползват от бюджетите си за храните".

Продажбите на собствени марки в Kroger са нараснали с над 10% спрямо миналата година през третото тримесечие, когато е представила 147 нови собствени продукта.

Четете повече в investor. bg.

Снимка: БГНЕС

fallback
Още от Свят
fallback