Млади хора, живеещи с родителите си, наливат пари в луксозни стоки в САЩ

Заради скъпите наеми децата остават в родния дом по-дълго

12.12.2022 | 22:13 Редактор:
Млади хора, живеещи с родителите си, наливат пари в луксозни стоки в САЩ
Млади хора, живеещи с родителите си, наливат пари в луксозни стоки в САЩ

Рекорден брой млади хора, живеещи в дома на родителите си, спомагат за бума на пазара на луксозни стоки в САЩ и Великобритания, съобщава Bloomberg, цитирайки данни на Morgan Stanley.

Последните данни от преброяването в САЩ показват, че почти половината от младите хора на възраст между 18 и 29 години живеят с родителите си - най-високото ниво от 1940 г. насам.

Анализатори, водени от Едуард Обин в Morgan Stanley, казват, че от тенденцията печелят разходите за стоки извън тези от първа необходимост и частично на нея се дължи ръста в популярността на чанти, часовници и бижута.

"Когато младите хора освободят бюджета си от ежедневни нужди (например наем и хранителни стоки), те просто имат повече налични доходи, които да разпределят за допълнителни разходи", казва докладът на Morgan Stanley.

САЩ задминаха Китай миналата година като водещата дестинация за луксозни швейцарски часовници, след като американците преоткриха страстта към механични часовници. Американският пазар е двигател и на по-високите продажби на луксозни производители като собственика на Cartier Richemont, както и на Tiffany и Bulgari – LVMH.

Повече млади хора живеят у дома, за да спестят пари заради ръста на наемите. Освен това отлагат записването в университет и сключването на брак, поради което живеят при родителите си по-дълго.

"Смятаме, че като цяло това е положително за индустрията", казват анализаторите на Morgan Stanley в доклада, цитиран от investor.bg.

Банката вижда подобна тенденция във Великобритания, където делът на младите хора на възраст от 15 до 34 години, които живеят с родителите си, е нараснал до 42% от около 35% през 1999 г.

Richemont, която освен Cartier притежава още брандове часовници Vacheron Constantin и IWC, отчете 22% ръст на продажбите в Северна и Южна Америка през първото полугодие. Още по-висок растеж в Европа бе предизвикан частично от американски туристи, възползващи се от силния долар спрямо еврото и британския паунд.

Снимка: Bloomberg.com