Глобалните луксозни пътувания клонят все повече към отговорния туризъм, уелнес и значими човешки отношения, показва доклад, представен на 6 декември на търговското изложение Luxury Travel Market във френския град Кан.
В партньорство с American Express и компанията за проучвания на луксозния пазар Altiant докладът посочва още, че повечето богати пътуващи все още предпочитат да харчат за преживявания, отколкото за стоки. Почти 60% планират да похарчат повече за пътувания през 2023 г. в сравнение със само 10%, които казват, че ще намалят тези разходи, съобщава Bloomberg.
Здравето и безопасността са фактор номер 1 при избора на дестинация – тревога, която остава и след пандемията, като под безопасност се има предвид както опасения за сигурността, така и страхове от дискриминация. Уелнес факторът остава ключов двигател при планирането на ваканции за 61% от анкетираните.
В същото време 50% от респодентите казват, че ще продължат да наваксват изгубеното заради пандемията време и да живеят екстравагантните си мечти по отношение на пътуванията. 49% обаче посочват, че предпочитат да летят по-малко и да остават в дестинацията по-дълго.Четете повече в investor.bg.
Снимка: Pixabay