Русия може да затегне ответните санкции срещу Запада, налагайки забрана на вноса на автомобили, ако САЩ и ЕС продължат ембаргото срещу Москва, пише руският вестник Ведомости.
Редакцията цитира двама федерални чиновници, според които вече е готов списъкът с допълнителни санкции против САЩ и ЕС.
Една от тях е пълната или почти пълна забрана на внос на коли.
По данни на АСМ-Холдинг, в първата половина на 2014 вносните леки автомобили в Русия са били 27% от парка, товарните - 46%, а автобусите - 15%.
Забраната за внос на коли от Европа, САЩ и някои други страни ще доведе до преразпределение на пазара и ще спечелят тези, които имат производство в Русия, включително руските брандове, смята директорът на Автостат, Сергей Удалов.
Производство в Русия имат Ford, Volkswagen , Ford Renault, Toyota и Hyundai Motor Co.
Според Ведомости предложението за няколко нови мерки вече е било изпратено на президента Путин, но решение все още няма.
Сътрудник на един от автопроизводителите, запознат с обсъжданите мерки за защита на автомобилното производство, казва, че не му е известно да има намерения за забрана на втора на коли от страни, които са въвели санкции срещу Русия.
Такава забрана би нанесла удар по руските автомобилни заводи: вносът от Европа ще бъде заменен с доставки от Корея и Китай, а руските няма да бъдат конкурентни, защото са по-скъпи.
Според същия неназован от Ведомости сътрудник, по-ефективно би било например да се ограничи вноса чрез промяна в критериите за употребяван автомобил.
"В Русия за употребяван автомобил се смята кола над 3г., а в чужбина - на повече от 1г. (и ако има нов собственик), необходима ни е такава формула", казва той. При промяна в методиката на оценка, за употребявани автомобили биха били признати примерно 10% от вносните коли, които в момента се смятат за нови.