Възможно е руските милиардери вече да са по-малко, както е и възможно усилията за охлаждане на инфлацията да пораждат страхове от глобална рецесия, но това не би станало ясно от процъфтяващия пазар на супер яхти, пише Bloomberg.
На яхтеното изложение в Монако, което приключи миналия уикенд, имаше 117 лодки – което е почти рекорден брой – а тази година те носеха имена като "Shabby", "Miss Candy" и "110’ Dolcevita". Изложението приличаше на цял отделен свят, далеч от войната в Украйна и енергийната криза, която осакатява Европа.
Ръководители в индустрията говорят за ненаситно търсене, което нарасна по време на пандемията, тъй като богатите решиха, че собствената лодка е идеалният начин да избягат от мерките за овладяването ѝ и опасността да се заразят. Въпреки че страховете около пандемията отслабват, търсенето остава силно.
Огромното търсене направи 2021 рекордна година за глобалните продажби на суперяхти. Въпреки че е малко вероятно то да бъде достигнато през тази година, продажбите остават с 68% над средните стойности в рамките на последните 13 години, сочат данни на Fraser Yachts.
Американците стимулират търсенето, компенсирайки липсата на богати руснаци. Собствениците от САЩ държат 23-процентен дял от световния флот от супер яхти с дължиха над 40 метра, следвани от руснаците с около 9-процентен дял. Други големи купувачи идват от Гърция, Великобритания, Турция и Италия.
Яхтингът все повече привлича по-млади почитатели.
Голяма част от индустрията са и наемите. Въпреки че значителна част от общия световен флот от супер яхти с дължина над 24 метра се предоставят под наем, дори това не беше достатъчно, за да отговори на търсенето през юли и август тази година, което се възстанови силно след пандемията.
Корабостроителниците, които строят нови супер яхти, най-вече в Холандия и Германия, казват, че са по-заети от всякога.
Четете повече по темата в bloombergtv.bg
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК