fallback

Инфлацията принуждава британците да се запасяват със замразени и консервирани храни

Те предпочитат стоките в промоция и със собствена марка на супермаркетите, а не големите марки

15.10.2022 | 18:15 Автор: Ирена Бакърджиева

Британските купувачи приемат нова стратегия, за да се опитат да намалят седмичните си разходи за хранителни стоки: преминават към стоки с дълъг срок на годност.

Напоследък клиентите на Tesco купуват повече замразени зеленчуци, риба и пица. Някои от купувачите на най-големия британски търговец на хранителни стоки също така преминават от пресни тестени изделия към замразени и от охладена супа към консервирана. Конкурентите от J Sainsbury до Iceland Foods наблюдават подобна тенденция.

Потребителите, които са изправени пред нарастващи сметки за хранителни продукти и енергия, са принудени да проявяват творчество, а преминаването към продукти, които могат да бъдат по-евтини и по-малко разточителни, се случва, тъй като те предпочитат стоките в промоция и стоките със собствена марка на супермаркетите, а не големите марки.

"Хората се съобразяват с цената", казва в телефонно интервю Ричард Уокър, управляващ директор на нискобюджетния супермаркет Iceland. "Замразените храни са по-евтини и се разхищават по-малко, а бюджетите сега са много свити."

В Sainsbury особено популярни са замразените зеленчуци, пайове и месо. Междувременно продажбите на замразени храни във веригата Iceland надминават тези на охладени храни. В по-общ план продажбите на замразени зеленчуци са се увеличили с 10% спрямо предходната година, изпреварвайки ръста от 6% при пресните зеленчуци, сочат данни на аналитичната компания Kantar.

Британските потребители се борят с най-високата инфлация от четири десетилетия насам. По данни на Kantar инфлацията на цените на хранителните продукти е достигнала почти 14% по-рано този месец, което е най-високото ниво, откакто компанията е започнала да следи данните през 2008 г.

Фрейзър МакКевит, ръководител на отдел "Търговия на дребно и потребителска информация" в Kantar, казва, че може да се наблюдава "по-силно преориентиране" към замразените храни, въпреки че не очаква революция. Той отбеляза, че консервите също се радват на по-голяма популярност поради подобни причини, като продажбите им са се увеличили с около 6% в стойностно изражение.

Четете повече в bloombergtv.bg.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Свят
fallback