Британските купувачи приемат нова стратегия, за да се опитат да намалят седмичните си разходи за хранителни стоки: преминават към стоки с дълъг срок на годност.
Напоследък клиентите на Tesco купуват повече замразени зеленчуци, риба и пица. Някои от купувачите на най-големия британски търговец на хранителни стоки също така преминават от пресни тестени изделия към замразени и от охладена супа към консервирана. Конкурентите от J Sainsbury до Iceland Foods наблюдават подобна тенденция.
"Хората се съобразяват с цената", казва в телефонно интервю Ричард Уокър, управляващ директор на нискобюджетния супермаркет Iceland. "Замразените храни са по-евтини и се разхищават по-малко, а бюджетите сега са много свити."
В Sainsbury особено популярни са замразените зеленчуци, пайове и месо. Междувременно продажбите на замразени храни във веригата Iceland надминават тези на охладени храни. В по-общ план продажбите на замразени зеленчуци са се увеличили с 10% спрямо предходната година, изпреварвайки ръста от 6% при пресните зеленчуци, сочат данни на аналитичната компания Kantar.Британските потребители се борят с най-високата инфлация от четири десетилетия насам. По данни на Kantar инфлацията на цените на хранителните продукти е достигнала почти 14% по-рано този месец, което е най-високото ниво, откакто компанията е започнала да следи данните през 2008 г.
Четете повече в bloombergtv.bg.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК