Процъфтяващият пазар на луксозни стоки втора употреба създава дилема за производители на луксозни чанти, дрехи и бижута – да последват тенденцията или да я игнорират, пише Wall Street Journal.
Луксозните стоки втора ръка не са новост, но популярността им расте. Големите повишения на цените от престижни марки като Chanel карат някои купувачи на луксозни предмети да търсят не толкова скъпи еквиваленти втора ръка. Други прегръщат устойчивостта на стоките втора употреба – използваните дизайнерски дънки не изискват още ресурси на планетата за производство.
За големите луксозни брандове тенденцията заплашва да канибализира продажбите на нови продукти или да натежи върху ценовата им сила, казват ръководители в индустрията. Водещи компании в луксозната индустрия като Hermès, LVMH, Moët, Hennessy, Louis Vuitton и Chanel съобщиха, че не се интересуват от препродажби на свои стоки.
Технологични платформи като The RealReal и Vestiaire се очертаха в последните години като популярни онлайн пазари за употребявани луксозни продукти. Kering обедини усилия с RealReal през 2020 г. и започна да продава използвани продукти Gucci онлайн, а миналата година придоби дял от около 5% във Vestiaire.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК