Медийни групи, които искат да придобият по-малки конкуренти, ще трябва да подсигурят, че сделките гарантират медиен плурализъм и запазват редакторската независимост, показва нов проект за правила в сектора, обявен от Европейската комисия.
Европейският законодателен акт за свободата на медиите е част от стратегията на Европейския съюз (ЕС) да предотврати политическа намеса в медиите и подслушване на журналисти, както и да гарантира прозрачна и недискриминационна държавна реклама на медиите.
Предложените правила биват представени на фона на опасения за медийната свобода в Унгария, Полша и Словения, съобщава Ройтерс.
"Демокрацията ще работи само ако журналистите имат средствата и необходимата защита, за да държат под контрол онези на власт и с власт, независимо дали са политически, или икономически актьори", заяви заместник-председателят на ЕК Вера Йоурова на пресконференция.
Правилата ще важат за телевизии и радиостанции, аудиовизуални медийни услуги по заявка, публикации в пресата и много големи онлайн платформи, както и доставчици на платформи за споделяне на видео.
Четете повече по темата в investor.bg
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК