Германия е все по-близо до легализирането на марихуаната: до края на годината трябва да бъде представен съответният проектозакон. Сега политици, лекари и юристи ще трябва да постигнат съгласие за това какво количество канабис е безопасно да се приема преди шофиране. Съдържанието на алкохол в кръвта преди сядането зад волана трябва да е под 0,05% в Германия и под 0,08% в Съединените щати. Но тъй като все още няма достатъчно изследвания за канабиса, е трудно да се каже какво количество може да бъде разрешено преди управлението на превозно средство.
"Възможно е да не стане ясно дали консумацията на канабис е случайна или честа, или кога е бил последният прием на канабис преди катастрофата", отбелязват още авторите на проучването.
Това е сериозно предизвикателство, тъй като ефектът от пушенето на марихуана обикновено достига своя пик след 30 минути и отшумява след четири часа, пишат изследователите. Ако човек попадне в катастрофа 12 часа, след като е пушил трева, консумацията ѝ не може да се посочи като недвусмислена причина за инцидента.В много щати на САЩ и Канада граничните стойности на THC в кръвта са определени на 2 или 5 нанограма на милилитър. В много европейски държави тази стойност е фиксирана на 1 нанограма на милилитър. Критици на европейските допустими стойности твърдят, че те може и да не показват ефект при онези, които пушат трева много често и са развили толерантност към нея.
Колко скоро след приемането на канабис човек изпитва опиянение, зависи и от начина, по който е употребяван. Ако канабисът се пуши, може да се очаква, че ефектът му ще се усети за минути. Но ако се консумира под формата на нещо за ядене - като брауни например - опиянението може да се почувства и едва след час.Употребата на марихуана за развлечение в Германия е незаконна. Тя не се продава в регулирани количества и затова потребителите нямат представата колко точно са приели. Освен това съдържанието в отделните цигари може да е много различно като количество.
Изследователите са установили, че канабисът може да повлияе върху концентрацията и вниманието на пътя. Той има значителен ефект и върху способността за промъкване край други автомобили в движението. Същевременно, времето за реакция не е било нарушено и шофьорите не са били по-склонни да карат по-бързо от нормално, пише DW.Като цяло хората са били доста по-уязвими при шофиране след употребата на алкохол. Това се потвърждава и от френско проучване, проследило катастрофи с фатален край в продължение на две години. Установено е, че вероятността шофьорите да бъдат отговорни за фатално произшествие под въздействието на алкохол, се увеличава със 17,8 пъти. А рискът за катастрофа, причиняваща смърт заради въздействието на канабис, се увеличава с 1,65 пъти.
Американски проучвания са стигнали до заключението, че произшествията, свързани с употребата на марихуана, са по-чести в онези щати, в които тя е била легализирана. Това предполага, че възприемането на наркотика като нещо нормално е накарало хората да не се отнасят толкова сериозно към неговото въздействие.Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК