fallback

Доставчици на храна се превръщат в интернет звезди

Някои използват доставките, за да си създадат име онлайн, като вземат потребителите със себе си по време на работа

22.08.2022 | 23:00 Автор: Ирена Бакърджиева

Те карат храна през града и преживяват всякакви странни ситуации: Доставчиците на храна имат какво да разкажат. В резултат на това някои от тях печелят последователи в платформите на социалните медии.

След пандемията от коронавирус се превърна в обичайна практика храната да се доставя до дома. Независимо дали сте затворени в собствените си четири стени, благодарение на карантината или от мързел, ресторантите така или иначе бяха затворени по време на локдауна. Цяла индустрия е израснала от доставчиците на храни - миналата година около 20 милиона души в Германия са поръчвали храна веднъж или няколко пъти месечно. Въпреки това често се пренебрегва, че тези поръчки също трябва да бъдат доставени от някого.

Доставчиците са на път с часове всеки ден с кола или велосипед, при всякакви метеорологични условия, често под натиск от времето и лошо заплащане. Но някои от тях също използват работата си, за да си създадат име онлайн: има някои доставчици на храна, които са успешни в социалните медии. Там те вземат потребителите със себе си по време на работа и това очевидно интересува много хора.

Един от най-успешните куриери на храна в интернет е Майло Стерлини от Лондон. Той искал да спечели допълнителни пари и така получава работа като доставчик на храна. Всеки ден той кара електрически скутер из английската столица от името на компанията UberEats Essen. Сам се снима и излъчва в YouTube. Първоначално видеоклиповете са гледани само от няколкостотин души, след което 28-годишният младеж постига успех: в един от клиповете си той съобщава как неговият електровелосипед е бил откраднат по време на обиколка и как го е намерил отново.

Вече почти 50 000 души следват неговия канал "London Eats". Когато Стерлини е на път в Лондон, където никак не са малко шофьорите за доставка, той редовно е разпознаван - въпреки каската му, пише онлайн списанието "Input". Други колеги, като "DoorDashDriver" Bentley Koup (116 000 абонати в YouTube), са още по-успешни.

21-годишната англичанка Атланта Мартин също разнася храна в Лондон. И също като Майло Стерлини тя присъства много в социалните мрежи. Мартин открива свой TikTok канал, но публикува нейни клипове и в YouTube. Особено популярен е видеоклип, в който тя отива на турне с дъщеря си. "Беше доста лудо, чудех се какво става, но си помислих, че мога да продължа", каза тя пред Sussex Express. Оттогава Мартин докладва за необичайни поръчки, недружелюбни клиенти и напълно нормални ежедневни преживявания.

Междувременно тя дори печели малко пари с кликванията си в YouTube. Тя е много доволна от работата си: първоначално тя работи на летище Гетуик и гледа на доставките на храна като на допълнителен доход. След това Мартин напуска работата си на летището. "Като доставчик на храна мога да избирам кога да работя, колко да работя и да печеля", казва тя, цитирана от немският stern.de.

Но какво прави съдържанието в YouTube толкова интересно за много хора? "Всяка смяна е различна", казва Майло Стерлини. "Всеки път, когато карам, се случва нещо различно". Самата Атланта Мартин е изненадана: "Бих искала да знам защо хората го харесват толкова много", чуди се тя. Мартин подозира, че успехът ѝ може да се дължи на факта, че има много малко жени в бизнеса с доставки.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Свят
fallback