Русия печели по-малко от износа си на петрол, дори когато доставките по море достигнаха шестседмичен връх. Това се дължи на големите отстъпки, които Москва трябва да предложи на азиатските купувачи за своите барели, избягвани от Европа, което води до спад на експортните мита.
Европейски компании вече отклониха значителни количества суров петрол към Азия. Засега това оказва слабо влияние върху общото ниво на доставките. Около 660 000 барела на ден руски суров петрол е доставян в индийските пристанища през май, спрямо около 270 000 барела на ден през април.
Докато обемът на доставките се увеличи през седмицата до 3 юни, приходите на Москва от износни мита се движиха в обратна посока, падайки с 9 милиона долара, или 5%, до 162 милиона долара. Спадът в приходите отразява по-ниската ставка на експортното мито за барел върху доставките, извършени през юни.
Ставките на митата вече са паднали с 27% от април, което отразява големите отстъпки, които Русия е принудена да предлага, за да осигури нови купувачи за своя суров петрол в Азия, показват данните, събрани от Bloomberg.
Повече кораби заминават от пристанища в Балтийско море, докато броят на пратките от всички останали региони остава непроменен. Осем танкера завършиха натоварването в Новоросийск в Черно море през седмицата до 3 юни, което се равнява на най-големия седмичен брой кораби, обработвани на терминала досега тази година.
Повечето суров петрол остана в Черноморския регион, като доставките за България и Румъния нарастват за трета седмица, за да достигнат най-високото си ниво за годината.
Москва заяви, че се надява да пренасочи износа на енергия от Запада към Азия, но дългите пътувания на танкери от европейски морски пристанища са скъпи и усложнени от западните санкции заради конфликта в Украйна.
Четете повече по темата в bloombergtv.bg
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК