Стоките и в супермаркетите в Германия поскъпнаха. Някои клиенти преминават към по-евтини марки, а понякога дори се отказват от отделни продукти.
Проучване на компанията за пазарни анализи POS-Pulse показва, че инфлацията засяга сериозно клиентите. Повече от 98% от анкетираните посочват, че цените в техния супермаркет са по-високи от преди година, пише в свой анализ Handelsblatt.
Макар че консумацията на риба в Германия се увеличава от години, 52% от участниците в проучването на POS Pulse заявяват, че купуват по-малко риба, а в някои случаи напълно се отказват от нея. 11% са преминали към по-евтина марка, което означава, че са оставили по-малко пари в магазина.
Рязко поскъпване има и при маслото - цена от две евро преди се е смятала за горна граница, която никога не е била надхвърляна. Според наблюденията на потребителските центрове цената на маслото напоследък варира между 2,29 и 3,35 евро.
Дори при основните храни, като плодове (39%) и зеленчуци (34%), много от анкетираните заявяват, че купуват по-малко. При сладкишите и снаксовете този дял достига 41%.
Четете повече по темата в investor.bg
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК