Все повече британски домакинства изнемогват от високите цени и дори не могат да си позволят всеки ден да се хранят. Месото се превръща в лукс, а трапезариите за бедни не могат да разрешат проблема, разказва DW.
По-бедните британци изключват отоплението си, пазаруват само в най-евтините магазини, някои се хранят по-рядко - само и само да пестят, тъй като рязко нарасналите цени са драстично изпитание за потребителите. По официални данни от март инфлацията за една година е възлязла на седем процента.
Пет процента от домакинствата съобщават, че се е случвало и по цял ден да не се хранят, тъй като не са можели да си го позволят. Проучване на британската Фондация по прехраната показва, че броят на тези хора е нараснал с 57 процента от януари до април и сега възлиза на седем милиона души. За целите на проучването са били анкетирани над 10 000 британски граждани.
Шефката на фондацията Ана Тейлър определя ситуацията като катастрофална за много семейства и казва: "Кризата от икономическа се превръща в здравна. Не може да се очаква, че трапезариите за бедни ще разрешат този проблем".
"Приятелите ми говорят само за цени"
"Сметката ни за тока беше шокиращо висока, храната е станала ужасно скъпа", оплаква се полякинята Моника, която работи като чистачка в Лондон. Тя споделя, че приятелите ѝ вече говорят само за увеличените цени и се чудят как да пестят. "Някои изключват електроуредите си, за да пестят ток. Почти не ядем месо - твърде скъпо е." Самата тя вече не използва автомобила на съпруга си, за да ходи на работа - придвижва се с тротинетка.
Стига се и до парадокси, като този със 77-годишната пенсионерка Елси, която с безплатната си карта за транспорта по цял ден се вози на автобус - отоплен, за разлика от нейното жилище. Изправен пред казуса, премиерът Джонсън сподели разбиране за грижите на населението, но не обеща повече социални помощи. По неговите думи най-добрата защита е силната икономика с високи заплати, още повече, че безработицата е много ниска и заетостта е почти пълна.
Снимка: Bloomberg L.P.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК