Състоянието на туристическата индустрия не е такова, каквото много хора очакваха. Въпреки че данните на Администрацията по сигурност на транспорта за коледния сезон се доближават до тези от 2019, хората като цяло се въздържат от много пътувания и предпочитат да посещават роднините си и да почиват в региона, в който живеят, пише Ники Екстайн за Bloomberg.
Наблюдаваме забележителна промяна в начина, по който изследваме света - тя ще има мащабни последици за възстановяването на туристически дестинации. Тенденцията показва, че "ако те са ориентирани към почивката с достъп до плажове или планини, вероятно сте имали достатъчно посетители – или много посетители". Това обясни старши вицепрезидентът, който анализира глобални данни за настаняване в агенцията за анализи STR - Ян Фрейтаг.
Ако обичайно сте разчитали основно на бизнес туризъм, какъвто е случаят с много градове, важи обратното.
Според индексите на STR, ето ги дестинациите, които се представиха най-добре и най-зле въз основа на статистика от хотелската индустрия наречена "приходи от налична хотелска стая", която отчита както средни цени за нощувка, така и цялостната заетост на хотелите. Индексът съпоставя сегашното представяне на пазара спрямо бенчмарк от 2019 година и сравнява данни от 1 януари 2021 до края на ноември спрямо същия период на 2019 година.
Примери, при които стойността е над 100 означават, че дестинацията е отчела пропорционално по-големи приходи от налична стая, отколкото през 2019.
Лидерите в САЩ:
Флорида Кийс, Флорида: 144,8
Гейтълинбърг, Тенеси: 132.4
Мобайл, Алабама: 128.3
Сарасота, Глорида: 122.7
Дейтона бийч, Флорида: 122.0
Лидерите в Европа:
Турското крайбрежие: 192.8
Сочи, Русия: 170.2
Анкара и околностите: 117.0
Централна Италия (включително Рим, Перуджа и Асиси: 115.2
Истанбул: 112.8
Четете повече по темата в bloombergtv.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК