Платформата за онлайн търговия Amazon беше обвинена, че потенциално заблуждава своите потребители като не им дава достатъчно информация за това кои от продуктите, които излизат при търсене, са спонсорирани. Срещу компанията има подадена жалба до Федералната комисия по търговия от Центъра за стратегическо планиране в коалиция с американските работнически съюзи. Един на всеки четири продукта в Amazon е спонсориран от трета страна, без да е правилно отбелязано на сайта.
"Това е комбинацията от колко често рекламите на платформите на Amazon са измамни, заедно с това колко разпространени са рекламите сред всичките му страници с резултати. За нас това наистина поставя под съмнение дали цялата платформа за търсене на Amazon сама по себе си е измамна", твърди директорът на сектор "Изследвания" на Центъра за стратегическо планиране Джоан Мориарти пред CNN Business.
"Проектирали сме сайта си по такъв начин, че при търсене да излизат продукти, които смятаме, че ще бъдат от полза на нашите клиенти. Спонсорираните продукти са част от начините, чрез които помагаме на потребителите да намерят интересни за тях стоки", гласи писмената позиция на говорител на Amazon, информира bloombergtv.bg.
Докладът също така твърди, че Amazon използва "мързеливо зареждане" на рекламни етикети, което означава, че "спонсорираните" етикети се зареждат до три секунди, след като останалата част от рекламата вече се е появила на страницата с резултати от търсенето.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 1 година