Под огромен натиск да стане зелена, авиоиндустрията трябва да похарчи милиарди долари, за да стане по-безопасна за климата. Така се създава риск за ръст на цените, който да превърне въздушните пътувания отново в привилегия на богатите, коментира Танги Кименер от AFP.
Подобно на много страни, авиокомпаниите по целия свят са обещали нетни нулеви въглеродни емисии до 2050 г., а Европейският съюз оказва натиск върху авиационната индустрия наред с други сектори на икономиката. 27-членният блок настоява също да облага с данък керосина.
Всичко това ще доведе до безпрецедентна цена за индустрията.
Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), чиито 290 авиокомпании-членки съставляват 82% от световния въздушен трафик, изчислява, че екологичният преход на индустрията ще струва "около 1,55 трлн. долара", пише БГНЕС.
За да направят този преход, авиокомпаниите трябва да инвестират в най-новите самолети, по-ефективни от сегашните, които се използват масово.
Airbus, от една страна, се надява до 2035 година да бъдат разработени самолети, работещи на водород, който не замърсява околната среда при изгаряне.
Междувременно производствената верига за устойчиво авиационно гориво (SAF), чието ползване ЕС ще направи задължително в нарастващи пропорции, трябва да бъде създадена почти от нулата.
IATA се надява да постигне две трети от намаляването на емисиите си чрез използване на SAF - неконвенционални горива, получени от органични продукти, включително олио за готвене и водорасли.
В момента горивото представлява между 20 и 30% от разходите на авиокомпаниите.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 2 години