Компанията Facebook вече е Meta. Социалната мрежа обаче си остава със същото име.
Ребрандирането идва в тежки за Facebook времена - законодателните и регулаторни органи на Съединените щати поставиха под въпрос не само пазарната ѝ мощ, но и съмнителните алгоритми за съдържание и възможни злоупотреби.
Смяната на разпознаваемия знак и име имат друга цел - през последните години компанията натрупа множество бизнеси - WhatsApp, Instagram, Oculus, Messenger. Самият Марк Зукърбърг също намекна, че няма да се откаже от плановете си за нова виртуална реалност, въпреки скандалите.
"Вярвам, че метавселената е новата глава в интернет. С течение на времето се надявам, че ще бъдем разглеждани като компания с метавселена и искам да съсредоточа нашата работа и нашата идентичност върху това, което градим сега", заяви Марк Зукърбърг.
Той предвижда изграждането на цяла нова платформа, която комбинира виртуална и добавена реалност, като ще позволява на хората да използват интернет по изцяло нов начин и за всякакви дейности. Името на тази платформа е Metaverse - метавселена.
Вместо да са на компютър, хората в метавселена може да използват слушалки, за да влязат във виртуален свят, в който имат аватари, които работят, общуват със семейство и приятели, посещават концерти. Facebook следва примера на Google, който през 2015 г. нарече своята фирма-майка Alphabet.
Вижте повече в репортажа на Виолета Русенова.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК