Полицията в Малайзия разследва дали причината за изчезването не е саботаж, отвличане или психологически или лични проблеми на екипажа или пътниците.
"Освен механичните проблеми, това са причините, които ни тревожат", каза Тан Сри Халид Абу Бакар, главен инспектор на полицията на Малайзия.
Към спасително-издирвателната операция се включиха Нова Зеландия и Тайван, Китай, Тайланд, Индонезия, Сингапур, Виетнам, Филипините и САЩ.
Китай разположи 10 сателита с висока разделителна способност за наблюдение на района, съобщава People's Liberation Army Daily.
Malaysia Airlines потвърдиха, че самолетът Boeing 777-200, изчезнал, без признаци за някакви проблеми, е минал проверка 12 дни преди инцидента и следващата е трябвало да се проведе на 19 юни 2014г.. Самолетът е бил 12-годишен, на почти 53500 летателни часа.
MH370 изчезна на 8 март 2014 по време на полет от Куала Лумпур за Пекин.
Четвърти ден след катастрофата, която остава мистерия. Няма данни къде е в момента MH370. Имаме обаче данните на един от двамата пасажери с крадени паспорти. Това е 19-годишен иранец, който е търсел убежище в Германия.
Неговата майка го е чакала във Франкфурт.
Разследването е показало, че той едва ли е част от някаква терористична група.
Спасителната операция бе разширена. Започна в Тайландския залив, след това обхвана Южнокетайско море, а сега е в пролива Малака. Фокусът на вниманието е насочен към западното крайбрежие на Малайзия, но властите казаха, че се проучват всички възможности - търси си вече и по сушата.
Разследва се и вероятността или възможността самолетът да се е върнал към летище Субанг, неофициалното име на летище Sultan Abdul Aziz Shah. Това е интересно, защото летището се намира насред града, на 30 минути от мястото, където сме в момента. Но то не е летището, от което е излетял самолетът, KLIA, международното летище на Куала Лумпур.
Четири дни по-късно, нямаме повече информация. Очакваме още детайли от властите.
Хаслинда Амин, Блумбърг, Куала Лумпур