Растящите цени на суровините и продължаващите ограничения за снабдителните вериги карат много китайски износители да повишават цените на стоките, които продават в чужбина, засилвайки опасенията, че това може да се прибави към глобалния инфлационистки натиск, пише Wall Street Journal.
Страховете се задълбочиха през последните дни, след като заседналият контейнеровоз Ever Given блокира Суецкия канал, подлагайки на още по-голям натиск снабдителните вериги, засегнати от коронавирусната пандемия и по-силното от очакванията търсене на компютърни чипове и други стоки. (Днес каналът беше отпушен, след като контейнеровозът беше преместен успешно – бел. ред.).
Решението е мотивирано до голяма степен от бързия ръст през последните месеци на цените на химикали и метали, използвани в производството на възглавници, дунапрен и рамки, в заводите на компанията в Китай и Индонезия. Превозните такси също са нараснали с около 90% от юни м. г., въпреки че често са плащани от клиентите.
"През моите близо 25 години в Китай никога не съм виждал подобно нещо. Никога не съм виждал такива цени на превозите преди, а цените на стоманата и алуминия удариха тавана“, казва той и допълва, че маржовете на печалба на компанията са подложени на натиск.
Други китайски износители също повишават цените, включително компании в областта на текстилната индустрия и търговец на едро на играчки, който споделя пред WSJ, че компанията му е повишила цените за нови поръчки във всички категории продукти с 10% до 15% от началото на март.Четете още по темата в Investor.bg
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК