ЮНЕСКО предупреди, че нови 20% от ученици по света през 2020 г. не са придобили основните умения за четене, очаквани за възрастта им поради частичното затваряне на училищата по време на пандемията.
"Броят на децата с проблеми с четенето се е увеличил със 100 милиона, достигайки 584 милиона през миналата година, което е увеличение с повече от 20 процента, което неутрализира напредъка, постигнат през последните две десетилетия", се казва в подробен доклад на ЮНЕСКО, в който се говори за "катастрофа на поколение".Този ключов показател измерва способността за четене на децата във втори и трети клас на началното училище всяка година, което е основно знание, което, ако не е солидно, може да попречи на образованието на учениците в дългосрочен план, пише БГНЕС.
ЮНЕСКО се опасява, че ще последва десетилетие на прекъсване поради пандемията, и призова за извънредни усилия, като въвеждане на курсове и стратегии за компенсиране на този недостиг.Училищата са напълно затворени в около 30 страни, включително Мексико, Унгария и Саудитска Арабия. Образователните институции са напълно отворени в около половината свят (107), главно в Африка, Азия и Европа.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК