350 работни места на Tesla в Германия остават незаети

Някои от обявите за работа датират от февруари и март 2020 г.

02.03.2021 | 13:12 Редактор:
350 работни места на Tesla в Германия остават незаети
350 работни места на Tesla в Германия остават незаети

Мартин Гувернър прекарва почти четири години в изследване на литиево-йонните батерии в Bosch. Експертът е работил повече от две години и по производството на акумулаторни батерии в BMW и Volkswagen. Докторът по физикохимия работи от няколко седмици за Tesla - и е един от 25-те "Top Guns“. Това са изключителните мениджъри, които Илън Мъск търси за своята Гигафабрика, която в момента се изгражда в Грюнхайде.

Гувернър обаче е по-скоро изключение, както показва оценка на Handelsblatt на обявите за работа на Tesla. Според тях производителят на електрически автомобили се затруднява в Германия, що се отнася до заемане на топ работните позиции.

В момента на собствената страница на компанията за кариерно развитие се рекламират около 350 работни профила, включително над 100 ръководни длъжности на високо ниво или експерти със задълбочени познания за батериите и софтуера. Притеснителното за Tesla: Две трети от обявите за работа са от предходната година - и очевидно не са били напълно заети.

Някои от обявите за работа датират от февруари и март 2020 г. При това времето е от съществено значение и притиска концерна, защото производството трябва да започне през юли.

Компанията не коментира данните пред Handelsblatt. От Tesla поясняват само, че има голям интерес от страна на кандидатите и повечето ръководни длъжности вече са заети. Обявите за работа често се обявяват за няколко еквивалентни позиции.

Това може да е вярно за позиции, на които се търсят голям брой специалисти. В случая на топ позициите обаче този аргументът вероятно не би важал. А половината от тях са рекламирани от три месеца или повече.

Една от причините за бавното търсене може да е, че ръководителите показват малко желание за промяна по време на кризата. Мениджърският барометър от Odgers Berndtson показа през есента, че 44% от немскоговорящите мениджъри смятат за малко вероятно преминаването им към друга компания през следващите няколко месеца. Засегната е и автомобилната индустрия.

"Мениджърите в автомобилната индустрия, които са готови да променят работодателите си, трябва да вземат тежки решения в кризата - между среда, ориентирана към сигурността, и ориентирана към възможностите“, казва Кристинe Зайбел, експерт по възнагражденията в консултантската компания за HR Korn Ferry. 

Цялата статия четете в investor.bg.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК