Политиците не винаги са обмисляли по какъв начин икономическите шокове влияят върху жените и мъжете - или как правителствата трябва да реагират. Когато настъпи рецесията през 2008 г., малцина зададоха въпроса как мерките за стимулиране ще повлияят на жените в сравнение с мъжете, пишат Мелинда Гейтс и Дейвид Малпас за Bloomberg.
Този подход няма да сработи при сегашните обстоятелства около кризата с Ковид-19. Тъй като лидерите са изправени пред огромното предизвикателство за възстановяване на икономиките на техните държави след пандемията, жените трябва да бъдат в центъра на своите собствени стратегии.
В много страни жените са най-силно засегнати от блокировките поради Ковид-19. Например в Латинска Америка жените бяха с 50% по-склонни да загубят работата си от мъжете през първите месеци на пандемията.
Жените е по-вероятно да бъдат заети в уязвими сектори като търговията на дребно, ресторантите и хотелиерството. Те често работят и на неформални работни места - от продажба на стоки по улиците до шиене у дома - загубвайки възможността за платен отпуск по болест или осигуряване при безработица. Когато тези работни места изчезнаха, жените загубиха спасителния пояс на социално осигуряване, от който да се възползват.
Какво действия могат да предприемат правителствата? Поне три широки области заслужават внимание.
Първо, страните могат да ускорят цифровизацията на правителствените системи за идентификация, платформи за плащане и други важни услуги в партньорство с частния сектор. Икономически маргинализираните жени често остават невидими за своите правителства. По-малко вероятно е те да бъдат обект на официална идентификация, да притежават мобилен телефон или да фигурират в даден социален регистър.
Докато над 200 държави разработиха мерки за социална защита в отговор на Ковид-19, много от тях се борят да идентифицират и предоставят помощ на неформални служители, което означава, че много жени продължават да бъдат пренебрегвани.
Четете цялата статия в Bloombergtv.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 3 години
преди 3 години
преди 3 години
преди 3 години
преди 3 години
преди 3 години
преди 3 години
преди 3 години