От близо година условия, които налагат постоянна или периодична на големи интервали дистанционна форма на обучение при учениците и студентите заради пандемията, стана ясно, че не само обучението на децата е поставено на карта. Започват все повече да се появяват данни за тревожна тенденция на разстроена психика сред учениците.
Мащабно проучване по темата провежда Американската образователна организация Challenge Success съвместно с телевизионния канал NBC между 10 хиляди ученици от 12 общообразователни училища в САЩ.
Въпросите към тях са засягали предимно емоционалното им и психично състояние, качество на съня, академично натоварване, успеваемост и колаборация с учители и съученици.
Въпреки че повече от половината от анкетираните споделят, че през 2020 г. са изпитвали стрес в по-голяма степен отколкото преди началото на пандемията, изследователите констатират, че той е по-висок сред училите се дистанционно. При 84% от децата, обучавани в онлайн среда, са отчетени симптоми на нервно изтощение, главоболие, проблеми със съня и други признаци на дистрес. При посещавалите училище този процент е по-нисък – 78%.
Това, което стресирало учениците най-много при дистанционната форма на обучение, е липсата на възрастен към когото да се обърнат за подкрепа и разяснения по учебния материал. Те много повече се тревожат и за успеваемостта си. Изследователите установяват, че дистанционната форма на обучение увеличава академичното натоварване при децата, като един от примерите е, че те прекарват много повече време за изпълнение на домашни отпреди, средно 90 минути повече.
Независимо от формата на обучение пандемията се е отразила негативно на учениците. При гимназистите, които и без това не проявяват ентусиазъм да ходят на училище, нараства процентът, на тези, които смятат, че занятията са безсмислени - 48%. 12% от гимназистите категорично заявяват, че въобще не са заинтересовани да учат.
Резултатите на проучването са коренно различни от подобно, проведено в началото на пандемията. Такова е проучването на Бристолския университет2, който се допитва до 1000 ученици от 17 училища в Англия за тяхното ниво на тревожност, стрес и депресия и установява, че първият локдаун миналата пролет се е отразил благоприятно на тяхното емоционално състояние. Това се обяснява най-вече с отпадането на необходимостта да се ходи на училище всеки ден. Тогава мерките се отразяват позитивно и на желанието за учене при децата и отношението им към учителите.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК