От недолюбван до модерен: Японците и китайците вече предпочитат зехтин

Нарастващото търсене стимулира местните производители

06.02.2021 | 15:31 Редактор:
От недолюбван до модерен: Японците и китайците вече предпочитат зехтин
От недолюбван до модерен: Японците и китайците вече предпочитат зехтин

Преди двадесет години, когато готвачът Шинобу Намае готвеше в небезизвестния италиански ресторант Acqua Pazza в Токио, той беше изправен пред проблеми в сервирането на ястия, приготвени със зехтин - една от основните съставки в менюто на ресторанта. Клиентите често го молеха да пропусне зехтина в тяхната поръчка, разказва Bloomberg

Днес, казва Намае, "хората в Токио обичат зехтина“. В своя L’Effervescence с три звезди "Мишлен" готвачът вече може да произвежда собствен зехтин от Соуджу, ферма в префектура Кагава, където някога са се отглеждали бонсай растения. Тъй като собствениците са били експерти в резбата, Намае посочва, че те могат да контролират растежа на маслиновите дръвчета, позволявайки им "постоянно да берат качествени маслини“.

Нарастващите предпочитания на Япония към зехтина стимулира местните производители. Страната спечели осем награди, включително четири златни приза, на Световното състезание за зехтин (NYIOCC 2020). Големият победител, Green Basket Japan, притежава маслинови насаждения в Одавара, на около час от Токио.

През 2019 г. Япония е изнесла 276,23 тона зехтин, което е ръст от 209% в сравнение с 2018 г. и с 545% спрямо 2014 г. Китай също започва да се фокусира върху бизнеса със зехтин. През 2020 г. студено пресованият органичен зехтин Xiangyu Coratina спечели два златни приза на Международния конкурс за зехтин в Атина, в който взеха участие 430 фирми. Компанията производител, Xiangyu Oil Olive Development, е наела аржентински инженер-агроном, Пабло Канамасас, за производство на печелившия продукт. 

"Потреблението на студено пресован зехтин в Китай нараства със значителни темпове“, посочва Канамасас по имейл. По думите му потреблението расте в големите градове и във възрастовата група между 25-35 години - хора, пътували в чужбина и докоснали се до средиземноморските съставки и продукти или дори само чували за тях. 

Цялата статия четете в Bloombergtv.bg.

Снимка: Bloomberg/Angel Garcia

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК