Как бездомен музикант стана директор на успешна компания

Тайхей Кобаяши сега притежава дял в Sun*, оценяван на около 74 милиона долара

12.12.2020 | 10:30 Редактор:
Как бездомен музикант стана директор на успешна компания
Как бездомен музикант стана директор на успешна компания

Тайхей Кобаяши се превърна от човек, спящ по улиците на Токио, до ръководител на технологичен стартъп, чиято капитализация достигна един милиард долара, съобщава Bloomberg.

Компанията на Кобаяши, което помага на стартъпи и други фирми да проектират и създават нови бизнеси и продукти, се листва на борсата през юли, като оттогава насам акциите й поскъпват повече от три пъти.

Това е резултат, който малцина можеха да си представят преди две десетилетия. Както разказва Кобаяши, родителите му го гонят от дома си, когато е 17-годишен и напуска престижно висше училище, за да се фокусира върху групата си. Така през деня той свири и в повечето случаи след това спи навън, използвайки картонени кутии, за да се стопля в студените зимни вечери. Той е бездомен в продължение на година и половина, предава BloombergTV.bg.

Поредица от срещи спасява Кобаяши от улицата и в крайна сметка той става софтуерен инженер. Той е един от създателите на предшественика на компанията, известна сега като Sun* Inc във Виетнам през 2012 г. Към момента Кобаяши е главен изпълнителен директор на Sun*.

“Зимите бяха студени... Имаше времена, в които нещата изглеждаха като ад. Но аз преодолях тези времена”, коментира 37-годишният Кобаяши.

Според него родителите му не са приели решението му да се откаже от висшето училище.

“Те бяха направили финансови планове, които да ми позволят да получа университетско образование”, отбелязва той. Опитите му да се свърже с родителите му са неуспешни.

Предимно навън

“Можеше да умра”, разказва Кобаяши. “Спях навсякъде, където можех. Около 80% от времето беше някъде навън”, твърди той.

Когато е на 19 г. мениджър на музикален клуб се смилява над Кобаяши и му предлага работа, като му казва, че може да спи в клуба. Този период за Кобаяши продължава около шест години.

По-късно Кобаяши решава, че е време да продължи. Първо той печели известна сума, продавайки музикални записи онлайн. След това се насочва към обявите за работа, които не изискват квалификация или опит. “Всичко, което трябваше да направите, е да вземете теста”, обяснява Кобаяши.

Той преминава шестчасов изпит за математически умения, логическо мислене и IQ. Нает е в компания, която го обучава за софтуерен инженер.

Стартирането на компания

На новата си работа Кобаяши се запознава с Макото Хирай, който е един от съоснователите на Sun*. Двамата са съгласни, че има много софтуерни инженери, които са отлични в програмирането, но малцина могат да използват тези си умения за създаването на работещи бизнес модели. Те решават да основат компания, за да запълнят тази липса.

Кобаяши се премества във Виетнам през 2012 г., където наема млади инженери. През март 2013 г. основават Framgia в Япония, след което името на компанията се променя на Sun* през 2019 г. Идеята е дружеството да има инженери на разположение, които да помагат на японски стартъпи, опитващи се да създадат жизнеспособен бизнес.

През годините Sun* разширява дейността си и вече има над 70 клиенти. Компанията е листната на борсата в Токио от юли. Акциите ѝ поскъпват почти шесткратно до най-високото им ниво от септември, с което пазарната ѝ капитализация достига над 1,4 милиарда долара.

След това обаче книжата поевтиняват и оценkата на компанията пада под един милиард долара. Делът на Кобаяши от 7,9% е оценяван на около 74 милиона долара.

Снимка: Shoko Takayasu/Bloomberg

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК