Повече от 200 хил. моряци остават в капан в кораби по света - от товарни кораби и петролни танкери до луксозни круизни кораби, пише Bloomberg.
Ограниченията за акостиране на корабите с цел спиране на разпространението на Ковид-19, затварянето на границите и липсата на полети са най-големите трудности, с които се сблъсква изтощеният екипаж. Но корабните линии и круизните компании също са подложени на все по-голям натиск да положат по-голямо усилие в тази посока.
MSC Cruises заяви, че работи с правителства и пристанища, за да изведе служителите на суша възможно най-бързо, като дава приоритет на бременните членове на екипажа, пише BloombergTV.bg.
Нараства спорът колко голяма отговорност носят компаниите за работници, заклещени в капан в морето. Това поставя по риск една от най-уязвимите работни групи в света, някои от които са на борда повече от една година.
"Натискът за смяна на екипажа се увеличи драстично", казва Карл Шуу, главен изпълнителен директор на Wilhelmsen Ship Management, който ръководи около 5000 моряци на кораби и управлява още 10 000 работници.
"Ако нищо не се направи, за да се измъкнат екипажите, корабите ще спрат работа", добави той.Заседналите екипажи стават все по-отчаяни. Морският регулатор във Филипините получава "тревожни съобщения за моряци, които се самоубиват на борда на кораби заради самотата и депресията", заяви администраторът Робърт Емперад в реч миналия месец.
"Тъжно е, че сме третирани по този начин - непризнати и забравени, като граждани от втора категория", каза Дейвид, който все още не е виждал сина си, роден през февруари.
Капитан Николаос Стеякакис, който слезе в Хюстън през юни, след като прекара три месеца по-дълго от очакваното в морето и пропусна раждането на дъщеря си, признава, че някои моряци се страхуват да откажат удължаване на договора си.
"Въпреки това никоя компания не принуждава никого да остане на борда, ако може да направи смяна на екипажа", каза той.
Снимка: Bloomberg
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК