Катастрофиралият в събота в Сан Франциско южнокорейски Boeing 777 се е движил с твърде ниска за кацане скорост. Това показват първоначалните данни от черните кутии на самолета. Вероятната причина за катастрофата е човешка грешка, тъй като и двамата пилоти в кабината са имали много малко летателни часове с този модел самолет.
Капитанът на полета е имал едва 43 летателни часа на борда на Boeing 777, а това кацане му е било първото на летището в Сан Франциско с този самолет. Въпреки това, пилотът, който има десет хиляди летателни часа в гражданската авиация, има достатъчно опит с подобни модели самолети и познава летището, защото е кацал на него с друг модел на Boeing – 747. Вторият пилот, който е помагал при кацането, е бил с малко над три хиляди часа на борда на този модел.
От записите на полетната информация става ясно, че първоначалният план е бил самолетът да бъде приземен със скорост от 137 възела, но реалната скорост е била значително по-ниска и пилотите са били наясно с проблема. Заходът към пистата е протичал съвсем нормално, докато седем секунди преди удара, пилотите разбират, че нещо не е наред. Четири секунди по-късно в кабината се включва алармата, която показва, че самолетът се движи твърде бавно, за да остане стабилен.
Двигателите са работили напълно нормално, но вече е било твърде късно да издигнат машината отново във въздуха. Следва удар на опашката във водата след който самолетът се разбива на пистата. В инцидента загинаха двама души, а други 49 са в критично състояние.
Boeing 777 се използва от много авиокомпании по света и до сега не е имало сериозни инциденти с него. Единственият по-сериозен инцидент с този модел се случва на 17 януари 2008 г. на летище Хийтроу в Лондон, когато двигателите губят мощност и самолетът катастрофира на пистата, но без сериозни последствия за пътниците. След разследване става ясно, че причина за загубата на мощност тогава е бил лед в горивната система – проблем който в последствие е отстранен и досега не е регистриран отново.