Щатският главен прокурор на Вашингтон заведе второ дело срещу Facebook във връзка с политически реклами, посочвайки, че социалната мрежа отново се е провалила и не е разкрила изискваната от местните закони информация, предава Ройтерс.
През 2018 г. Facebook плати 238 хил. долара, за да разреши предишния спор, свързан с политическата реклама в щата Вашингтон.
По-късно същата година Facebook обяви, че ще спре да приема политически реклами, свързани със щатски или местни инициативи във Вашингтон, макар че все още позволяваше реклами, свързани с "проблеми от национална важност", които са насочени към хората в щата, съобщава Investor.bg.
В сегашното си изявление прокурор Боб Фъргюсън посочва, че Facebook е продължила да продава стотици реклами на поне 171 щатски политически комисии от 2018 г. досега, а това нарушава собствената ѝ политика.
Фъргюсън твърди, че базата данни Ad Library на компанията, която има за цел да даде прозрачност на политическата реклама, предоставя информация за тези реклами, но не включва подробностите, които се изискват от закона във Вашингтон, като кой е човекът, който е платил за съдържанието и каква точно сума е дадена.
Говорителка на Facebook твърди, че компанията има за цел да работи с властите във Вашингтон за разрешаване на казуса.
Социалните мрежи споделят повече информация за политическата реклама, откакто американските служби установиха, че Русия е таргетирала американски гласоподаватели чрез съдържание в социалните мрежи, включително реклами, за да се опита да повлияе на президентските избори през 2016 г. Русия отрича тези обвинения.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК