Големите пари за предизборни кампании в САЩ

Кой колко дава за реклама и колко е необходимо за спечелването на Белия дом?

26.12.2019 | 17:40 Редактор: Стефанка Митева
Големите пари за предизборни кампании в САЩ

При обявяването на кандидатурата си за президент на САЩ Майкъл Блумбърг заяви, че харчи 31 млн. долара на седмица за телевизионна реклама. Това надхвърля предишния рекорд на президента Барак Обама през 2012 година.

Блумбърг вече се озова на първите страници на вестниците, като похарчи 100 млн. долара за рекламна кампания против Тръмп. Възможно е през 2020 г. да подобри финансовите рекорди от предходните кампании.

Колко пари обаче са нужни за спечелването на Белия дом?

До 2008 г. републиканците и демократите набираха сходни суми. Разходите за предизборните кампании в САЩ тръгват рязко нагоре през 2008 г., когато Демократическата партия влага общо 1,3 млрд. долара в предизборната кампания на Обама. 

Клинтън набра почти два пъти повече средства от Тръмп през 2016 г., но все пак загуби (621 млн. долара спрямо 364 млн. долара).

Влагането на повече пари от другата партия не гарантира победа. Кандидатите за Белия дом, събрали най-големи суми, загубиха през 1984, 1996 и 2016 г.

Много е трудно обаче да се проследят разходите за предизборните кампании във времето. Промените в числата може да се дължат на различни изисквания за разкриване на финансова информация в различните кампании. 

Повече по темата четете на investor.bg.

Снимка: Reuters

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК