Hennes & Mauritz тества услуга за наемане на дрехи, тъй като модната индустрия е изправена пред нарастваща критика заради отпадъците, които генерира.
От петък потребителите могат да наемат дрехи за 350 крони (37 долара) седмично в обновения флагмански магазин на марката в Стокхолм, пише Investor.bg.
Шведският търговец на дребно върви по стъпките на конкурентите си Banana Republic и Urban Outfitters, които стартираха подобни услуги по-рано тази година, за да станат част от пазара, достигнал 1 млрд. долара през 2018 г.
Уебсайтове като Vinted и Hurr Collective разширяват дейността си в Европа, предлагайки на потребителите начин да продават или да наемат използвани дрехи.Моделът за наем на H&M е ограничен до колекция от 50 облекла, предлагани на членовете на програмата за лоялност на компанията.
Текстилната промишленост е подложена на все по-голям контрол, тъй като е отговорна за 10% от глобалните емисии на парникови газове и консумира повече енергия, отколкото авиацията и корабоплаването, взети заедно, според ООН.
До 2040 г. H&M възнамерява да достигне до отрицателен въглероден отпечатък – това означава да компенсира повече парникови газове, отколкото произвежда.
Снимка: Reuters
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК