Анализаторите дават различни предположения дали има синергия между Google TV и видео подразделението на Motorola, от една страна, и нуждите на абонатите на кабелните услуги на Motorola, от друга.
Джил Котъл, главен анализатор в Informa Telecoms & Media не вижда голяма синергия между телевизионната дейност на интернет търсачката и видео подразделението на Motorola:„Има фундаментални различия в начина, по който Google и Motorola (и клиентите на последната) гледат социална телевизия,“ коментира Котъл.
Докато Motorola смята, че операторите искат да контролират потребителския интерфейс и социалните препоръки ще останат за допълнителни устройства като таблети, Google е убеден, че те трябва да бъдат неразделна част от телевизионното преживяване, така че „всеки да има достъп до съдържание от всякъде, доколкото Google може да продава реклама в него”, смята Котъл.
Кабелните оператори няма да оставят Google да припари до конзолата, последен бастион на платената телевизия.От друга страна, и настоящите производители-партньори на Google TV едва ли ще бъдат благосклонни, защото разчитат на платформа, предоставяща услуга, конкурентна на операторите на платена телевизия.
Колин Диксън, старши партньор на TDG Research обаче твърди, че компанията за видео услуги на Motorola ще срещне трудности с „културата на Google за бързо внедряване на технологични новости, където циклите на софтуерните версии се измерват с часове, а важните стъпки се правят за няколко месеца.”Стивън Фройлих, старши анализатор в IMS Research от трета страна счита, че корпоративната култура е различна от тази при основната група на Motorola и не очаква промени в това отношение.
Има обаче няколко ключови места, където Google може да направи ценен принос към платената телевизия на Motorola.Фройлих посочва проучванията, където много малко телевизионни оператори регистрират напредък, наред с нискоенергийните и ефективни центрове за обработка на данни, реализиращи икономии за кабелните оператори, както и мултискрийн услугите в облака.
„Youtube и Google TV предлагат идеална сървърна платформа за мултискрийн услуги в облака, а Motorola остава лидер в декодерите за домашни потребители за тях,” коментира Ендрю Бърк, президент на Amino Communications.Бърк смята, че Cisco и Pace биха погледнали на Google като на конкурент, а не като на партньор.
Най-голямото предизвикателство за Google остава решението на клиентите на Motorola да го признаят за свой доставчик.„Google бързо ще започне да интегрира Android и други услуги в технологии за умната къща и ще разчита на бързото разпространение на Google TV 2.0 - казва Ендрю Бърк. - Така че дали клиент като Comcast ще продължи да използва конкурентен технологичен доставчик? Ако се поставя на мястото на Google, бих си поставил за цел да победя най-напред Apple, n-screen, модела end-to-end,”