За последните няколко години водещите японски компании постепенно губиха пазарен дял при телевизорите, мониторите с плоски екрани и чиповете за сметка на южнокорейските производители, като Samsung Electronics и LG Display, съобщава Reuters. В известна степен предимството се дължи на по- големите инвестиции и по- бързите решения в семейно контролираните компании.Sony Corp. и Panasonic предупреждават за понижени продажби на телевизори, следвани от Philips и Corning Inc., които са притесени от забавеното търсене.Производителят на видеоигри Nintendo Co разочарова експертите, отчитайки оперативни загуби за тримесечието. Спадът на приходите се дължи на бавните продажби на 3DS плеъра. Лошите резултати рефлектираха и върху годишната прогноза, която беше понижена.Проучване на Nielsen сочи спад на глобалното потребителско доверие през второто тримесечие до най-ниското ниво от 18 месеца. Потребителските нагласи са по- предпазливи в резултат на икономическата несигурност, задълбочаването на дълговата криза в еврозоната и растящата инфлация, съобщи Reuters.„Sony, Panasonic и много други японски компании от технологичния сектор все още се надяват, че могат да увеличат печалбите си до края на годината - твърди Дерек Лин, мениджър за Азиатско- Тихоокеанския регион на Uni-President Asset Management в Тайпе. - Те преодоляха срива в цената на акциите си, но доколко може да се възстановят зависи от търсенето на пазарите в Европа и САЩ”.