България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Омбудсманът: "Топлофикация" вече няма да съди гражданите без тяхно знание!

Всяка година дружеството генерира загуби, а повишава заплатите си и увеличава разходите, посочи Мая Манолова пред Bulgaria ON AIR

21.11.2017 | 09:21 Редактор:
Омбудсманът:
Омбудсманът: "Топлофикация" вече няма да съди гражданите без тяхно знание!

"Топлофикация - София" вече няма да може да съди гражданите без тяхно знание. Промените, които внесох в парламента в началото на годината, най-накрая бяха приети, съобщи в "България сутрин" омбудсманът Мая Манолова.

Това означава, че ако търсеното лице не бъде намерено на посочения адрес и не реагира на подадената молба от монополното дружество, делото тръгва по общия исков ред и там със сигурност ще стане ясно, че не ти си въпросният Стоян Иванов, от когото "Топлофикация" претендира сметки, обясни Манолова.

Гостът на Bulgaria ON AIR коментира темата заради случая, в който мъж от Смолян се оказа длъжник с близо 1000 лева на дружеството в София без дори да ползва услугите му.

Стефан Иванов разбира за дълга си преди година, когато частен съдебен изпълнител от София му запорира пенсията. Тогава Иванов решава сам да разкрие случая и открива изпълнителния лист, в който е посочено неговото име, ЕГН и непознат адрес в столицата.

Манолова бе категорична, че е очевидно как гражданинът не дължи нищо на "Топлофикация" и определи поведението на представителя ѝ като неадекватно и нагло.

"Ако Стефан Иванов се обърне към институцията на омбудсмана, ние ще влезем в ролята на медиатор на упражняващата натиск "Топлофикация" и ще я накараме да предприеме необходимото", закани се гостът на телевизията.

Манолова продължава да твърди, че дружеството се има за недосегаемо, че над него стои институционален и партиен "чадър", както и че в него се случват много странни неща, които са и също икономически нелогични.

"Топлофикация" всяка година генерира нова загуба, а в същото време повишава заплатите си, увеличава административните разходи, прави луксозни плащания за електронна система, докато необходимото виртуално деловодство все още не съществува. Също така ремонтите, които дружеството извършва са минимални, прави се ремонт върху ремонта", изброи омбудсманът.

Като пряк отговорник за действията на "Топлофикация" Мая Манолова посочи Столичния общински съвет, който е органът, наблюдаващ действията ѝ.