fallback

Криза в градския транспорт: Откъде ще дойдат парите и кадрите?

Лошо ли се управляват дружествата в София – коментират Зафир Зарков и Борис Цветков пред Bulgaria ON AIR

14.02.2019 | 08:43 Автор: Иван Берберов

От вчера част от шофьорите на столичния градски транспорт носят жълти жилетки в знак на протест. Те се оплакват от лошите условия на труд и несъобразеното работно време. Протестиращите днес са повече от вчера. В заседанието на транспортната комисия към Столичната община се развихри ожесточен спор между Общината, ГЕРБ, БСП, синдикатите и неправителствени организации. 

"Условията са лоши. Борим се за по-достойно заплащане и по-добри условия на труд. Тиражира се, че взимаме много високи заплати – това не е така. Идеята сме подели шофьори от депо "Искър". Нито една партия не стои зад нас политически", обясниха няколко от протестиращите пред камерата на Bulgaria ON AIR. 

Шофьорите споделиха още, че понякога дори нямат време да отидат до тоалетна. 

"Имат основание да протестират. Но не може да се оспори това, че се прави всичко възможно условията им да се подобрят. Постоянно преговаряме с работодатели за увеличение на заплатите. Има много дебати за привличане на млади кадри. В момента има курсове за обучение, последвани от назначаване. Но много малко хора се възползваха. От 30 години съм в градския транспорт, направиха се невероятни неща", коментира Блага Гълъбова, която е член на КНСБ и служител на столичния автотранспорт.  

Инспекцията по труда ще проверява часовете, през които се трудят шофьорите на градския транспорт. От организацията "Спаси София" казват, че дружествата се управляват лошо и поискаха оставките на ръководството. Очаква се директорът на софийските тролеи Слав Монов и този на трамваите Евгени Ганчев да бъдат изслушани в СО как се управлява градският транспорт и какво е бъдещето му. 

В студиото на "България сутрин" общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков подчерта, че съществува проблем с недостига на кадри. 

"И то сериозен. Последните години се полагат огромни усилия за подобряване на условията на труд и увеличаване на заплатите. 10% отгоре означава 10 милиона лева повече към бюджета на градския транспорт. Трябва да се търси баланс в харченето на парите на софиянци. Картата за еднократно пътуване поскъпна, но нищо друго. Започнаха да се купуват повече дългосрочни карти, а това доведе до повече приходи", посочи той.  

Според общинския съветник от БСП Борис Цветков има още по-голям недостиг на кадри. 

"Независимо от усилията, много малко хора кандидатстват за работа. Проблемът не е липсата на чиновнически апарат, а на шофьори. Може първо техните заплати да се увеличат с 20%, и след това на останалите. Трябва да се балансира системата. Част от пътниците на столичния транспорт се върнаха към автомобилите си. Не им е изгодно да чакат", категоричен бе Цветков.  

Харесайте ни във Facebook ТУК

 

fallback
Още от България сутрин
fallback