Всяка четвърта жертва е при катастрофа на завой, сочат данни на МВР. 49% от тях са единична катастрофа или такава, в която водачът самокатастрофира. Министърът на вътрешните работи предлага книжките на тези, които предизвикват произшествия на завой, да бъдат отнемани.
Мерките за намаляване на жертви предвиждат и промяна на скоростта - по първокласните пътища да бъде намалена до 80 км/ч, а общините да имат правомощия да налагат ограничения по определени пътища за максимална скорост до 30 км/ч. По-високи ще бъдат наказанията през почивните дни.
Според Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България въвеждането на ограничение за 30 километра в час максимална скорост е необходимо в малките улички на кварталите.
"Тези мерки звучат добре, но зона до 30 километра не може да бъде в цялата градска зона. Очевидно няма как да бъде контролирано. По същия начин е и другото предложение от 90 км/ч да се намали на 80км/ч, защото така било във Франция", коментира пред Bulgaria ON AIR Емил Марков от Института за пътна безопасност.
Според представителите на Института за пътна безопасност не трябва да се взимат чужди модели от Европа, а да ги съобразим с нашата култура, навици и манталитет.
"Безопасността започва с обучението и може би завършва с обучението. Не можем да поставим полицай на всеки квадратен метър. Ако се създаде една безпощадна система за качествено обучение - там се създава манталитетът, възпитанието, шофьорската култура на бъдещия водач", категоричен беше Красимир Георгиев в студиото на "България сутрин".
Гледайте видеото.