Съветът на Европейския съюз одобри промените в международните превози, станал известен като "Пакета Макрон". Текстовете предвиждат седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Освен това превозвачите трябва да се завръщат у дома най-малко на всеки четири седмици.
Единствената промяна в споразумението е отпадането на задължителното връщане на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата. Към днешна дата против мерките остават само България и Литва.
"Текстовете, които в момента са заложени като промени, до голяма степен не са изчистени, което внася голяма доза съмнение какво точно ще стане и как ще стане. Това, което трябва да се отбележи на този етап, според мен е, че в България има диалог и темата беше разбрана от хората. Това са 120 хиляди души, които ще пострадат", коментира Николай Рашков от УС на Съюза на международните превозвачи в "България сутрин".
По неговите думи диалогът трябва да е съобразен с нуждите на бизнеса, така че той да може да оперира леко. Рашков коментира, че днешният международен шофьор е гражданин на ЕС и може да почива, където пожелае и няма как превозвачите да бъдат ограничавани къде трябва да отидат.
Раков обясни още, че транспортният работник не се задържа достатъчно дълго в дадена държава, за да може да бъде квалифициран и да бъде третиран като командирован работник. Той сподели, че текстовете ще бъдат внесени за гласуване в Еропейския парламент и там би трябвало да се разясни голяма част от нещата.
"Нашата основна цел е до това гласуване да потърсим диалога, но в същото време ние имаме задължение да защитим бизнеса си, така че ще направим всичко по силите си да постигнем дискутиране, но ако сме поставени пред свършен факт, ще предприемем всичко нужно, за да защитим бизнеса си", заяви Николай Рашков пред Bulgaria ON AIR.
Гледайте видеото с целия разговор.